Translate

Zoeken in deze blog

dinsdag 8 januari 2013

Oplossing... ;) bij gebrek aan energie

Wist je dat:

De winterslaap is een staat van voortdurende hypotermie (te lage lichaamstemperatuur). Deze kan meerdere dagen en zelfs enkele weken duren. Het evolutionaire voordeel van het houden van een winterslaap is dat een dier tijdens de winter kan overleven, zonder energie te hoeven besteden aan het zoeken van voedsel, dat dan moeilijk te vinden is. Door in winterslaap te gaan, houden sommige dieren hun energie juist vast.





Ik kruip dus onder mijn dekentje, slaap lekker!

ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz




2 opmerkingen:

  1. Ik krijg koude rillingen als ik dit lees, maar de tekeningen maken veel goed ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is dus het probleem... nu weet ik wat ik eraan moet doen! Slaapwel!

    BeantwoordenVerwijderen