Translate

Zoeken in deze blog

dinsdag 11 juni 2013

Verhaaltje van de (vintage) kast


Wat hebben we gedaan de laatste w e k e n?

Geschuurd
geschuurd
geschuurd...

Er was dus eens...
een kast. De kast bij mijn ouders thuis.
De kast waarlangs onze kanarie in een kooitje hing. De kast waar mijn verjaardagscake op stond.
Die kast kwam op een gegeven ogenblik in de opbergplaats te staan.
Ik heb ze altijd mooi gevonden.
En nu, jaaaaaren later, heb ik ze terug naar buiten gehaald.

En geschuurd, geschuurd en geschuurd.

Met hulp van manlief. Gelukkig.
Want op een bepaald ogenblik kon ik door het stof de kast niet meer zien.
De kast komt binnenkort naar onze woonkamer. Als we een wagen vinden/huren die groot genoeg is.
Omdat de kast naar waarde wordt geschat, veranderen we de woonkamer. (Nog maar eens een keer).
Als je iets doet, moet je het ook goed doen vinden we.
Dus staan de verfstalen klaar om te kiezen welke kleur de muur achter de kast wordt.

Het leuke aan dit alles is dat we wekelijks op en af bollen naar mijn ouders.
Ze volgen het 'schurende proces' mee.
Daarna staat het eten klaar, onze beentjes onder tafel...genieten!
Want er kan niemand koken zoals Oma M.







Omdat woorden alleen in dit geval absoluut niet voldoende zijn, ook wat beeldmateriaal:
de kast VOOR (de lades had ik toen al mee naar huis)

en NA het schuren :















dit zijn de lades:
de bovenste = voor

bovenkant VOOR 

NA

detail zijkant VOOR

detail zijkant NA














Wordt vervolgd....

1 opmerking:

  1. Ah deze kast.. Geweldig schoon, jaloers? Wist niet dat ge dat kon schuren zoiets zonder krassen te laten

    BeantwoordenVerwijderen