Translate

Zoeken in deze blog

vrijdag 23 augustus 2013

Straffe madammen


Dit is de vakantie van 'de nieuwe ontmoetingen'. Bij die ontmoetingen zijn 'straffe madammen'.
Eerst leerde ik Tinne kennen, (via haar drie vikingen die hun creatief ei het afgelopen academiejaar bij mij zijn komen leggen). 
Kennen jullie dat ook? Je begint een gesprek met iemand en dan ineens ben je een paar uur verder zonder dat je 't door hebt, of je gaat 'eventjes' iets uithalen en uren later belt manlief om te vragen waar je eigenlijk gebleven bent... Toen Iwert mee aan tafel kwam zitten en ze me beiden hun schetsboeken toonden, vertelden over hun reizen, plannen, tja, toen kwam ik nog veel later thuis.
Tinne en Iwert leerden me ook het werk van  Fukiko Yamamoto kennen.

Toen ik deze twee werken zag, was ik er hélemaal weg van.
Nog geweldiger werd 't toen bleek dat Fukiko Tinne en Iwert & de drie vikingen deze zomer kwam opzoeken én ik uitgenodigd was om kennis te maken met haar. Kon ik meteen de illustrator achter mijn aangekochte kunstwerken leren kennen. Spannend! Het werd wéér een straffe ontmoeting en ik heb er heel erg van genoten.
Ook had Fukiko tenugui's meegebracht, je kan ze HIER vinden.
Tenugui's kan je voor van alles en nog wat gebruiken, maar ik vind ze in de eerste plaats vooral MOOI. En voor ik er de schaar inzet, ze als verpakking gebruik of ze verwerk tot een ander mooi-ding, wil ik er eerst heel lang naar kijken.












1 opmerking:

  1. Tenugui, dat zijn toch van die doeken? Voor pakjes mee te maken, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen