Translate

Zoeken in deze blog

vrijdag 1 november 2013

Cursus boekbinden

Gisteren heb ik weer iets nieuws geleerd!
(Wat zijn er toch leuke dingen uitgevonden op de wereld.)
Tinne is me komen leren hoe je boeken binden kan. Ze heeft daarvoor opleiding gevolgd in Japan
en zag het zitten om de kunst van het boekbinden aan mij te introduceren.




Boekje in wording: je moet klemmetjes zetten om het boekje bij mekaar te houden



















Op de achtergrond zie je Tinne aan het werk.
Zo boeiend om haar bezig te zien. 













Wat je moet hebben om dat onder de knie te krijgen?
Geduld, precisie, voeling met papier én plaats om met je papier, klemmetjes, snijmat en mes in de weer te zijn en in mijn geval: een lief en geduldig iemand om me alles stap voor stap voor te doen.
Een tas warme chocomelk of gemberthee -met een taartje- zo tussendoor wil ook wel eens helpen.

Fier laat ik jullie mijn resultaten zien,
het is nog niet het échte goede papier dat ik gebruikt heb, eerst een beetje oefenen.
Maar er ligt hier wel het één en ander op me te wachten.
Want bij alles wat je leert, leer je ook anders te kijken.
Ik bekijk papier nu met (weer) andere ogen.
Moeten jullie ook eens doen. Heerlijk.




 Ik had zo'n geslaagde vakantienamiddag! Dankjewel Tinne.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten