Translate

Zoeken in deze blog

vrijdag 15 november 2013

Leuke dingen voor de mens

Ik ben een gelukkige, blije mens.
Hoe dat komt? 
Omdat ik (leuke) verrassingen heel erg waardeer en deze week kwam ik er twéé tegen! (of zij mij, dat ligt er aan hoe je het bekijkt).

Verrassing één lag in mijn 'vakje' (mijn persoonlijke-bewaarplaats-der-papieren op mijn werk)
en was afkomstig van collega S. Deze spring-in-het-veld combineert een opleiding juweelontwerp (hoop dat ik het goed zeg) met haar job. Niet simpel om dat te doen, héél erg druk, maar vol enthousiasme en creativiteit... én toch nog tijd om een verrassing voor mij te maken! 
Haar verrassing noemt men een 'multiple'. (Een mooi woord om een juweel dat je meerdere keren kan maken te omschrijven.)

Ze was op creazi (creatief kringloopinitiatief voor artistieke doeleinden) een affiche tegengekomen van Rébecca Dautremer. (En dat ik over deze dame haar illustratiekunst enthousiast ben, kan je HIER nog even lezen) . En zij heeft er een 'multiple' van gemaakt. 
Voor blije mij. :)
























2

Verrassing twee was een beetje aangekondigd, maar kwam véél vroeger dan verwacht.
Deze verrassing is gemaakt uit wol.
En deze wol is dan weer gemaakt met de mooiste kleuren van de wereld.
Tijden geleden had ik een prachtig dekentje gezien op een site en het bij mijn favorieten gezet. 
Om er af en toe eens verlangend naar te kijken. Want de bedoeling was/is dat je zélf het dekentje haakt.
Dus bleef het bij wat kwijlend boven het toetsenbord hangen, kijkend naar al dat moois.
Maar dat was buiten V gerekend, een zonneke van 'n mens. Onze wegen kruisen mekaar regelmatig.
Een heus haakwonder bleek ze, ik denk dat haar woorden er gehaakt uit zouden komen als dat enigszins mogelijk zou zijn. Dus stuur ik haar mijn dekentjesfoto even door, wie weet vond ze het leuke inspiratie. Inderdaad, de kleuren en het garen worden enthousiast en kundig beoordeeld. EN? Zegt ze -terloops- doodleuk: 'Als je wil, dan haak ik dat wel voor je.' 
In ruil daarvoor zal ik haar porselein pimpen. 
Even zoeken waar de wol te vinden en te bestellen is en twéé weken later krijg ik een glunderend pakje.
77 gehaakte lapjes! Hélemaal aan mekaar gehaakt = een dekentje. En wat voor een!
Dus als ik even 'opgelapt' moet worden, om welke reden ook... dan weet je waar je me kan vinden.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten