Translate

Zoeken in deze blog

zondag 8 december 2013

ZONdag


De dag waarop ik -voor ik mijn ogen opendoe- mag denken: vandaag kan ik blijven liggen.
Als ik wil.
Waarop die ogen van mij vandaag echt wel toe mochten blijven en ik mijn gedachten over de voorbije week kon laten gaan. Een stormachtige week. Daar was ik het helemaal mee akkoord.
Maar ondanks dat, waren er zoveel mooie dingen:

De koffieklets gisteren met -'n lieve vriendin- die ik gezellig trakteren kon door de koffiebon -van 'n lieve vriend-.

Het traditionele Sint&Piet ontbijt met Karen. Ze speelt dan op haar trekzak voor mij  :) Ik kijk al uit naar volgend jaar... misschien toch ook een zomer-editie inlassen?


De pijn in de nek die verzacht wordt door het zelfgemaakte kersenpittenkussen van Charlotte, waarop mijn Bazou-monstertjes de plak zwaaien...










De 'swap' met 'Toertjes en Pateekes' , voor walvisliefhebbers. Wat een heerlijk pakje was me dat.


Wat volgt op deze zondag is een heerlijk, simpel ontbijt. Met zelfgemaakte confituur. Van lieve Lena. 
Hij is toch o-zo-lekker.



Voor kerst hebben we geen traditionele kerstboom. Wel een glazen stolp met kerstballetjes (ik heb er tattoos van Benjamin Lacombe op geplakt) in cupcakevormpjes.
Kerst-met-een-hoekje-af is ééns zo leuk. Zeker nu Melissa 'even' uit Guatemala is gekomen ;) om de buitenkerstboom (traditie van de straat) te helpen versieren. Pret verzekerd!



De sneeuwman die ik al jaren aan de kast hang, is dit jaar zijn neusje kwijtgeraakt.
Ik heb het juist gezien. Ocharme. Maar ook zonder neus is zijn plaatsje voorbehouden.


Een plekje in huis dat je even stil doet staan. 



En dan mijn helemaal onverwachte Sint-kado uit even onverwachte hoek:
'het boek van Moek'.
Ik ben er mee gaan slapen en ik stond er ook mee op,
wat aan de binnenkant geschreven staat, zit helemaal in mijn kop :)
Dank u Sint & Peterbaas
x






1 opmerking: