Translate

Zoeken in deze blog

zondag 9 maart 2014

Tulpjes

Gisterenavond de gebeurtenissen van de voorbije week aan 't overlopen, aan de keukentafel.
Dat kan een hele boterham zijn in iemands mensenleven, één week.
Van zoveel schoons en lief, tot treurig, tragisch en pijnlijk.
'C'est la vie, zeggen ze dan. De ene keer troostend, de andere keer jubelend. Het kan namelijk allebei.

Op een bepaald ogenblik viel mijn oog op tulpjes in een vaas, die erg hun best aan het doen waren om er nog goed uit te zien.
Door de lichtinval viel de fijne, zijdeachtige structuur van de bloemblaadjes op.
De camera lag nog op tafel, dus de foto was snel gemaakt.
Nu ik het resultaat zie, zegt deze foto me veel over de afgelopen week:
het is al lente geworden en de tijd staat niet stil.
Maar hoe pril ook, soms moet er nu al afscheid genomen worden.

Ik wens jullie een zonnige zondag. Geniet ervan!



2 opmerkingen:

  1. Wat een fijne blog heb je, ik ben zelf ook dol op fotografie. Ik heb je gevonden via de leuke swap die je deed met Jo.

    BeantwoordenVerwijderen