Translate

Zoeken in deze blog

woensdag 2 april 2014

Heimwee met pit

Het is April.
Tijd dat de druppels weer in de bomen hangen!
De PIT-route in Borgloon heeft namelijk mijn hart gestolen, al enige tijd geleden. En daar waar het hartje vrolijk klopt, daar trekken we regelmatig terug naar toe.


Als verrassing -een tijd geleden- boekte manlief een overnachting in een druppeltrent. Of zeg ik beter, 'traan', want ze hangen in 'de Tranendreef'.

Wanneer je tijdens het ochtendgloren uit je tent gekropen komt, overvalt de schoonheid van de omgeving je.


Het geluid van een tractor kondigt je ontbijt aan. Even later staat het klaar op een bankje, er is water, een toilet, en je kan een heuse BBQ houden. Of een houtvuurtje aansteken.

Alles is voorzien. Een geweldig project. Het leuke er aan is dat je aan het ontbijt met andere (prettig gestoorde) druppelbewoners kennis kan maken. Dat is soms een avontuur op z'n eigen :) zeker als blijkt dat T&S moeten fungeren in een filmpje voor Vlaanderen Vakantieland. En lang leve de sociale media, zo kan je met mekaar in contact blijven.


Helemaal enthousiast over deze route vol PIT, vond ik dat het tijd was om dit te delen met vriendinnen.
Dus -weer een tijd later- vertrokken we goedgemutst richting Borgloon.



Als je met (mijn) vriendinnen vertrekt op uitstap & pic-nic kan ik je één ding verzekeren: je hebt alles bij, iedereen heeft aan alles gedacht. Een ongelooflijke aangename en lekkere ontdekking als je samen aan 'Tafeltje, dek je! ' sprookjestaferelen beleefd:


Ons uitzicht hierboven, en onze gedekte tafel: jummie!

Om het helemaal af te maken, had ik een busje gehuurd, 'n VW-busje, natuurlijk. Van hetzelfde jaar als mij, dus vierden we samen 'verjaardag'. En ja, 't werd tijd om er eens in te gaan zitten na zoveel jaren fan-zijn. Zoals ik al zei, het is April.
Tijd om nog eens naar Borgloon te gaan.


4 opmerkingen:

  1. Hier wil ik zo mee naartoe ! Wauwie, zo mooi en rustgevend!
    Liefs Bie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vlaanderen Vakantieland, reclame hier ... sebiets krijgen wij de kans niet om dit ook eens te ontdekken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen